Jump to navigation

Hilgersom Financieel Advies & Planning
Hilgersom Financieel Advies & Planning
  • Over ons
  • Kennisbank
  • Inloggen
  • Contact

Hoofdmenu

  • Woning kopen
  • Hypotheek aanpassen
  • Verzekeringen
  • Financiële planning
  • Woning kopen
  • Hypotheek aanpassen
  • Verzekeringen
  • Financiële planning
  • Over ons
  • Kennisbank
  • Inloggen
  • Contact
Over ons

U bent hier

  1. Home ›
  2. Over ons
  • Over ons

  • Onze werkwijze

  • Kosten

  • Missie en Visie

  • Contact

  • FAQ

Wie werken er bij jullie?

Hieronder een overzicht van de mensen die bij ons werken wat de functie is van deze persoon. Ons team bestaat sinds 01-04-2020 uit 8 mensen.

Jamie Hilgersom FFP

Jamie is eigenaar en oprichter van Hilgersom Financieel Advies & Planning. Na tussen 1998 en 2007 veel werkervaring te hebben opgedaan als assistent accountant, als accountmanager, als trainer voor een financieel adviesbureau en vervolgens als adviseur voor een bank en een hypotheekadviesketen was het in 2008 zo ver dat hij als zelfstandige aan de slag ging. Jamie Hilgersom is gecertificeerd financieel planner. Hij is een enthousiaste en toegankelijke adviseur die hard werkt en advies geeft in duidelijke taal. Zijn werk is geslaagd wanneer een relatie volledig tevreden is aan het einde van een advies- en bemiddelingstraject. Inmiddels werkt Jamie voornamelijk aan adviezen voor mensen die zijn doorverwezen door andere tevreden relaties. Jamie heeft duidelijke en complete werkprocessen ontwikkeld voor Hilgersom Financieel Advies & Planning, waardoor iedere relatie verzekerd is van een strak advies- en bemiddelingstraject, waarbij de voorgeschreven wettelijke norm het minimale niveau is.

Salar Sanandaji 

Salar werkt sinds 2009 voor Hilgersom Financieel Advies & Planning. Hij is begonnen als part-time medewerker op de binnendienst en heeft daar 7 jaar werkervaring opgedaan. Hij is in deze functie bekend geraakt met alle processen die er van toepassing zijn in het bemiddelingsfase van adviesdossier. Sinds 2016 is Salar "doorgeschoven" naar adviseur. Inmiddels is Salar een zeer ervaren adviseur en weet hij de meest complexe dossiers tot een fantastisch einde te brengen. 

Claudia Waldschmit

Claudia heeft meer dan 10 jaar ervaring als binnendienstmedewerker en heeft ook gewerkt voor een makelaarskantoor. Begin 2014 is Claudia bij Hilgersom Financieel Advies & Planning in dienst gekomen. Samen met Manon zorgt zij voor de voorbereidende werkzaamheden op adviesdossiers en alle werkzaamheden in het bemiddelingsproces. Daarnaast verricht zij ook beheerszaken voor bestaande relaties. Claudia zorgt er met haar werkinstelling voor dat dossier strak verlopen en haar motivatie is om er altijd voor te zorgen dat een dossier ruim binnen de gestelde termijn zal zijn afgerond. 

Manon de Jong

Manon de Jong werkt bij ons sinds begin 2017. Zij heeft meerdere jaren werkervaring bij een grote geldverstrekker en daar kennis opgedaan met betrekking tot alle stadia in het proces van hypotheekbemiddeling. Haar doelstelling is om in het eerste halfjaar grote stappen te zetten en uiteindelijk ook volledig zelfstandig aan te slag te kunnen als dossierbehandelaar. 

Jordi van Rheenen

Jordi van Rheenen heeft een flink aantal jaren ervaring opgedaan op het gebied van advisering ten aanzien van pensioenen. Bij ons is Jordi verantwoordelijk voor de advisering en bemiddeling op het gebied van spaarverzekeringen, bancaire producten, arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, woonlastenverzekeringen, uitvaartverzekeringen en schadeverzekeringen. 

Bram van Bommel

Bram is onze freelance belastingadviseur. Hij helpt ons met het verrichten van de aangiftes Inkomstenbelasting van onze relaties.

Yorrick Tims

Yorrick is freelance hypotheekadviseur. Hij behandelt zijn eigen dossiers en helpt ook met dossiers van onze relaties bij drukte.

Aranka Spier

Commercieel binnendienstmedewerker

Deborah Visser

Commercieel binnendienstmedewerker

Wat is de grootte van jullie organisatie?

Wij werken in een team dat bestaat uit 8 mensen. Er zijn 3 hypotheekadviseurs, 1 verzekeringsadviseur en 4 binnendienstmedewerkers. 

Welke deskundigheid mag je verwachten van ons?

Bij Hilgersom Financieel Advies & Planning werkt Jamie als gecertificeerd financieel planner. Daarnaast moet iedere adviseur minimaal voldoen aan de wettelijke eisen. Daarnaast hebben ook de binnendienstmedewerkers opleidingen gevolgd en afgerond voor de deelgebieden waarop zij de adviseurs ondersteunen. Denk hierbij aan de opleidingen Wft Basis, Wft Schadeverzekeringen Particulieren, Wft Inkomen, Wft Consumptief Krediet, Wft Hypothecair Krediet en Wft Vermogen. 

 

Welke keurmerken hebben jullie?

Wij zijn ingeschreven bij de Federatie Financieel Planners en bij de Stichting Erkend Hypotheekadviseur.

Waaruit blijkt jullie onafhankelijkheid?

Hilgersom Financieel Advies & Planning is niet in handen van een bank of verzekeraar. Wij zijn volledig vrij in de keuze van de aanbieders waarvoor wij bemiddelen. Wij hebben geen labelproducten, er zijn geen productieafspraken of verwachtingen. Wij beschikken over een softwarepakket waarbinnen het mogelijk is om uitgebreide vergelijkingen te maken op basis van voorwaarden en tarieven. 

Waar zijn jullie in de media verschenen?

Hilgersom Financieel Advies & Planning is de afgelopen jaren een aantal keer in de media verschenen met artikelen, publicaties of blogs. Deze worden later hier op de website geplaatst. Daarnaast zijn er hier blogs te lezen van Jamie Hilgersom.

Wat is de kwaliteit van jullie dienstverlening?

Er zijn diverse websites waarop klanten van ons een beschrijving hebben gegeven van hun ervaringen met ons. Je kunt op Advieskeuze.nl onze beoordelingen teruglezen. Ook op Independer zijn beoordelingen te lezen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FFP | Gedragscode 2015
FFP | Leerdoelen 2013
Artikel NRC met bijdrage HFAP
Brochure | Onafhankelijk adviseren
Veel gestelde vragen
Wie werken er bij jullie?
Wat is de grootte van jullie organisatie?
Zijn jullie onafhankelijk?
HFAP | Bijdrage MUNT
Vooruitkijken.nl
BerendB
Findinet | Artikel 1
Findinet | Artikel 2
Findinet | Artikel 3

Wat houdt jullie dienstverlening in?

Wij geven financieel advies aan particulieren. Dit doen wij onafhankelijk. Wij investeren relatief zeer veel tijd in de kennismaking met onze mogelijke nieuwe klanten. Na deze kennismaking worden duidelijke afspraken gemaakt over wat de verdere dienstverlening inhoudt. Deze is zoveel mogelijk afgestemd op de wensen van onze klant.

Wat doen jullie in de oriëntatiefase?

Wij brengen de huidige financiële positie uitgebreid in beeld. Daarnaast inventariseren we ook de kennis, ervaring en risicobereidheid. Op basis van deze gegevens geven we een nauwkeurig beeld van de mogelijkheden. Wij mogen niet adviseren in de oriëntatiefase, omdat aan een advies verplicht kosten verbonden zijn. Wij gaan in de oriëntatiefase relatief ver, waardoor een uiteindelijk advies vaak niet veel afwijkt van het geschetste beeld in de oriëntatiefase. 

Wat doen jullie bij het adviestraject?

Op basis van de verkregen informatie in de oriëntatiefase zal er een advies worden gegeven dat aansluit op de doelstellingen van onze relatie. Wanneer er niet volledig kan worden voldaan aan een doelstelling, dan adviseren we het alternatief dat het dichtste in de buurt komt bij de doelstellingen

Wat doen jullie bij het bemiddelingstraject?

Wij verrichten alle handelingen en werkzaamheden om de geadviseerde producten op de best mogelijke wijze tot stand te laten komen. 

Wat doen wij aan nazorg?

Wij bieden de wettelijk verplichte nazorg aan onze relaties. Deze houdt in dat wij bereikbaar zijn voor vragen ten aanzien van de via onze bemiddeling afgesloten producten en onze relaties op de hoogte stellen van relevante ontwikkelingen die van invloed zijn of zouden kunnen zijn op deze producten. Wij verwachten in de loop van 2017 aan onze relaties (betaalde) nazorgabonnementen aan te bieden. 

Wat zijn jullie services voor bestaande klanten?

Wij verwachten in de loop van 2015 aan onze bestaande relaties Mijn Klantmap aan te bieden. Dit is een digitale omgeving waarbinnen alle digitale documenten beschikbaar met betrekking tot het advies- en bemiddelingstraject. Relaties die via ons schadeverzekeringen hebben afgesloten hebben toegang tot Mijn Polismap van Voogd & Voogd, een online omgeving waarbinnen alle polisgegevens en voorwaarden zichtbaar zijn. Wij bieden nieuwe hypotheekrelaties (particulier) aan om het eerste jaar gratis de aangifte Inkomstenbelasting te verzorgen.

Wat verwachten jullie van mij als mogelijk nieuwe relatie?

Om onze werk op de best mogelijke manier te kunnen doen is het van belang dat wij alle informatie die van belang is of kan zijn vernemen. Wij willen graag relevante documenten ontvangenvoorafgaande aan het kennismakingsgesprek. Wij kunnen op basis hiervan aangeven of er aanvullende informatie moet worden aangeleverd of ten tijde van het adviesgesprek aanwezig moet zijn. Hiermee wordt voorkomen dat een adviesgesprek voor zowel onze mogelijke nieuwe klant als voor ons niet succesvol verloopt. Voor ons is het gesprek succesvol wanneer de vooraf aanwezige vragen zijn beantwoord en we achter de afgegeven berekening kunnen staan. Dat is alleen mogelijk wanneer wij alle informatie hebben kunnen controleren. 

 

HFAP | Agenda Starters hypotheekadviesgesprek
Veel gestelde vragen
Wat houdt jullie dienstverlening in?
Wat doen jullie in de oriëntatiefase?

Wat zijn de kosten van jullie dienstverlening?

De tarieven van onze dienstverlening hangen af van de complexiteit en bewerkelijkheid van het vraagstuk. De gemiddelde tarieven voor onze tarieven zijn opgenomen in onze Dienstverleningsdocumenten. Na het oriëntatiegesprek is het mogelijk om aan te geven wat de kosten zijn voor onze dienstverlening. 

 

Wat kost een oriënterend gesprek mij?

Wij besteden bovengemiddeld veel tijd aan een oriënterend gesprek. Wij vragen veel informatie op om goed voorbereid te zijn op het gesprek. Hierdoor is er veel tijd om onze relaties goed te leren kennen en breed te oriënteren. Desondanks rekenen wij geen kosten voor het oriënterende gesprek. Wij willen ons op de best mogelijke wijze presenteren aan onze mogelijke nieuwe klanten en zijn van mening dat door uitgebreid de tijd te nemen dit het beste kan.

Wanneer krijg ik korting op de kosten van jullie dienstverlening?

Wij hebben besloten dat we altijd de korting geven als documenten juist, tijdig en volledig worden aangeleverd. Wanneer wij geen stukken hebben ontvangen, wordt de afspraak verzet of geannuleerd. Door voorafgaande aan een adviestraject alle benodigde stukken op de juiste wijze en op tijd digitaal aan ons aan te leveren kunnen wij efficiënter werken. Wij gaan er dus altijd vanuit dat wij tijdig en vooraf de relevante informatie ontvangen om ons werk goed te kunnen verrichten. 

Voorwaarden voor basistarief:

Inleiding

We bieden geen contract aan na het eerste gesprek, maar hopen en verwachten dat wanneer er ontwikkelingen zijn dat wij het vertrouwen krijgen om verder aan de slag te mogen. Hieronder staat het proces beschreven dat wij hanteren voor het kortingstarief.

  • Eerste afspraak vindt plaats op een locatie en tijdstip naar keuze, in overleg
  • Benodigde documenten worden vooraf, minimaal 2 dagen van tevoren, digitaal aangeleverd
  • Wij rekenen geen kosten voor de eerste afspraak. Wij investeren veel tijd in de voorbereiding op het gesprek, het gesprek zelf en het uitwerken van de samenvatting. Wij kunnen dit doen zonder kosten te rekenen vanwege het feit dat we in staat zijn om vrijwel iedereen te overtuigen van onze toegevoegde waarde tegen een zeer scherpe prijs-kwaliteitverhouding. Ons uitgangspunt is altijd dat wij de uiteindelijke bemiddeling zullen verzorgen. Hier is onze volledige werkwijze ook op afgestemd. Het is een unieke werkwijze in de huidige markt.
  • Na het eerste gesprek ontvang je een uitgebreide samenvatting en rapportage met toelichting.
  • Contacten na het eerste gesprek zijn in beginsel telefonisch, per e-mail of door middel van advies op afstand.
  • Onze website wordt ook gebruikt voor het verkrijgen van aanvullende informatie, veel antwoorden zijn daar te vinden. Als iets onduidelijk blijft wordt er contact opgenomen met ons kantoor.
  • Benodigde documenten voor nader advies en / of bemiddeling worden digitaal uitgewisseld op een voor ons werkbare manier zoals beschreven op onze website.
  • Het ondertekenen van dossierstukken vindt bij ons op kantoor plaats, tijdens kantooruren, op een doordeweekse dag. Eventueel kunnen documenten ook zelfstandig worden ondertekend en aan ons worden gemaild. De begeleiding tijdens de “tekenafspraak” vindt plaats met de binnendienstmedewerker die verantwoordelijk is voor de bemiddeling van het dossier. 

Wanneer moeten onze kosten worden voldaan?

Nadat een dossier finaal akkoord is gekomen uploaden we de factuur in de Digimap. De betaaltermijn is 7 dagen. Wanneer de kosten gefinancierd worden uit de nieuwe hypotheek vindt de betaling plaats door de notaris. 

Welke kosten rekenen jullie voor de werkzaamheden ten aanzien van een taxatierapport?

Wij brengen onze relaties een bedrag van € 100,= in rekening voor alle werkzaamheden om een taxatierapport te krijgen.

Welke kosten brengen jullie in rekening voor de werkzaamheden ten aanzien van de aangifte Inkomstenbelasting?

Deze tarieven staan hier beschreven. Sinds 01-04-2016 rekenen wij € 100,= voor het verzorgen van de (eventuele) voorlopige en definitieve aangifte Inkomstenbelasting van nieuwe relaties. 

Waarom vragen jullie om de factuur te ondertekenen? 

Wij willen graag in ons dossier een bewijsstuk hebben waaruit duidelijk blijkt dat de kosten van onze dienstverlening bekend zijn en voor akkoord zijn getekend. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HFAP | Dienstverleningsdocument hypotheek
HFAP | Dienstverleningsdocument risico
HFAP | Dienstverleningsdocument vermogen
AFM Leeswijzer DVD
Veel gestelde vragen
Wat zijn jullie kosten?
Wanneer betaal ik jullie?
Wat kost het eerste gesprek?
Wat is een DVD?

Wat is jullie missie en visie?

Wij willen advies geven aan klanten die geïnteresseerd zijn in hun persoonlijke financiële situatie en het best mogelijk hieruit willen halen. Door veel tijd te investeren in persoonlijke aandacht voor onze klanten zijn wij in staat de financiële vertrouwenspersoon te worden van onze klanten. Onze klanten kunnen altijd op ons terugvallen in iedere levensfase, bij iedere gebeurtenis.

Wij geven altijd het best passende advies in de klantsituatie omdat wij onze klanten, hun wensen, eisen, doelstellingen en risicobereidheid met betrekking tot het doel volledig in beeld hebben. Wij willen een beperkte groep van loyale klanten hebben die we de best mogelijke service kunnen bieden zodat zij een financieel onbezorgd leven kunnen leiden. Dit moet leiden tot een grotere ontspannenheid in het leven van onze klanten, waardoor de kwaliteit van hun leven verbetert. Wij behalen onze voldoening uit het bijdragen aan een zo hoog mogelijke kwaliteit van het leven van onze klanten.

Wij willen deze doelstelling bereiken door altijd:

  • onze website te blijven voorzien van actuele, complete en duidelijke informatie
  • volledig transparant, zonder verborgen agenda’s, te zeggen wat we doen
  • na te komen wat we zeggen
  • transparant te zijn over onze kosten en toegevoegde waarde
  • op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in de markt
  • zorg te dragen voor een zeer hoog kennisniveau
  • duidelijke uitleg te bieden ondersteund door cijfermatige voorbeelden
  • voor een goede en digitale administratie te zorgen
  • duidelijk en tijdig te communiceren naar onze klanten
  • meer toegevoegde waarde en service te leveren dan onze concurrenten
  • als instelling te hebben dat onze kosten moeten worden terugverdiend
  • voorop te lopen met automatisering en efficiëntie
  • hoogopgeleide adviserende en ondersteunende mensen in dienst te hebben

Wat is jullie doelgroep?

Wij richten ons op mensen die zich interesseren in hun eigen financiële positie en verder kijken dan alleen naar de laagste premie of rente omdat ze zich realiseren dat prijs en kwaliteit in verhouding beoordeeld moeten worden. Daarnaast heeft het onze voorkeur om digitaal te kunnen communiceren, waarbij het vooraf digitaal aanleveren van documenten voor ons duidelijk de voorkeur heeft. Onze relaties zijn gemiddeld 30 jaar oud.

Onderscheidendheid

Een mooie uitspraak "op een tegeltje" is: "Wij bieden drie soorten dienstverlening aan: goed, goedkoop en snel, maar je mag er maar 2 kiezen": 

  • Goed en goedkoop is niet snel
  • Snel en goed is niet goedkoop
  • Goedkoop en snel is niet goed

Wij onderscheiden ons in de beste prijs-kwaliteitverhouding en streven na goed, goedkoop en snel te zijn. Kwaliteit is de basis.

 

Onze contactgegevens

Onze contactgegevens zijn hier te vinden. Ons kantoor is gevestigd in het Westland, tegen Den Haag aan. Het is bij ons mogelijk om advies op afstand te krijgen. Ook bemiddeling is dan mogelijk.

Onze openingstijden

Ons kantoor is telefonisch bereikbaar en te bezoeken op werkdagen tussen 09.00u en 17.30u. Adviesgesprekken vinden altijd alleen op afspraak plaats en alleen na het vooraf aanleveren van de relevante dossierstukken en aanvullende informatie. Oriëntatiegesprekken kunnen ook buiten kantoortijden plaatsvinden. 

Waar zijn we te vinden op social media?

Je kunt ons hier vinden: Twitter, Facebook en Linked’In. Wanneer je onze pagina's toevoegt aan je favorieten-, vrienden- of contactenlijst, dan kun je op de hoogte blijven van berichten die wij versturen over actuele onderwerpen. 

Is het mogelijk om buiten kantooruren contact te leggen met jullie?

Het is altijd mogelijk om ons te mailen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact op. Tijdens een advies- of bemiddelingsproces is je adviseur vaak wel mobiel bereikbaar buiten kantoortijden. 

Is een onafhankelijke adviseur voor mij de beste keuze?

Bekijk hier meer informatie om dit zelf vast te stellen.

 

Veel gestelde vragen
Hoe adviseren jullie?
Wat zijn de adviestijden?

Met welk programma kan ik de bestanden op jullie site openen?

Binnen de website is het mogelijk documenten te downloaden. Deze documenten zijn over het algemeen in PDF-formaat.

Om deze documenten te lezen, kunt je de gratis reader van Adobe downloaden

Waarin onderscheiden jullie je van andere hypotheekbemiddelaars? 

Iedere financieel dienstverlener heeft eigen kenmerken van hun dienstverlening. Wij proberen zo compleet mogelijk te zijn in onze dienstverlening. 

Welke beloning geven jullie aan klanten die nieuwe klanten aanbrengen?

We werken momenteel aan een leuke referentieactie. Wanneer deze actie duidelijk is melden we dit hier op onze website. We houden ons van harte aanbevolen voor doorverwijzingen.

Wat betalen jullie aan leadvergoeding?

Wij betalen aan Finacon, het bedrijf achter de websites van Starterslening een vergoeding van € 33,= per lead. Hiervoor krijgen wij gegevens van mensen die een berekening maken op een website van Finacon.

Wat zijn jullie Algemene Voorwaarden?

<<download Algemene Voorwaarden, nieuwe huisstijl; doorlopen op exit-fee>>

Wat zijn de voorwaarden van jullie website?

Aan alle teksten op de website is zorgvuldig aandacht besteed. De informatie is algemeen van aard. Dat wil zeggen dat hiermee geen advies wordt gegeven. De informatie is zodanig geschreven dat deze voor de meeste mensen duidelijk is. Het gevolg hiervan is dat veel zaken juridisch en fiscaal niet geheel juist en volledig zijn. Er kunnen geen rechten aan de informatie op deze website worden ontleend. Hilgersom Financieel Advies & Planning is niet aansprakelijk voor handelingen die voortkomen uit de informatie op deze site.

Waar meld ik me aan of af voor jullie nieuwsbrief?

Wij verwachten binnenkort weer een periodieke nieuwsbrief uit te geven. Wij gaan nog beoordelen of dit een welkome aanvulling is naast Twitter, Facebook en Linked’In.

Wat zijn jullie wettelijke verplichtingen?

Wij hebben een groot aantal wettelijke verplichtingen. Wij houden ons aan de Wft. Dit is de Wet op het Financieel Toezicht. Toezichthouder op de naleving van deze Wet is de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Wat is jullie inschrijvingsnummer bij de AFM?

Ons inschrijfnummer is 12019344. Hier kun je dit teruglezen.

Welke advies- en bemiddelingsvergunningen hebben jullie?

Onze vergunningen kun je hier terugvinden.

Wat is jullie inschrijvingsnummer bij het Kifid?

Ons inschrijvingsnummer is 300.013702. Dat kun je hier terugvinden.

Wat is jullie interne klachtenprocedure?

Onze klachtenprocedure is volgens richtlijn van het Kifid.

Welke deskundigheid mag ik verwachten van jullie?

Wij voldoen aan de wettelijke normen van deskundigheid volgens de Wft. Daarnaast hebben wij bovenwettelijke deskundigheid als FFP binnen de organisatie. Alle medewerkers hebben minimaal het Wft Basisdiploma in bezit.

Waar kan ik jullie dienstverleningsdocumenten (DVD's) vinden?

Deze zijn onderaan deze pagina te downloaden.

Met welke aanbieders doen jullie zaken?

Wij bemiddelen voor de onderstaande aanbieders. Wij kunnen wel alle aanbieders vergelijken, dus ook aanbieders waarvoor wij niet bemiddelen.

Geldverstrekkers
a.s.r.
ABN AMRO
ABP hypotheken (beheer)
Aegon
BLG Wonen
BNP Paribas (beheer)
Delta Lloyd
Direktbank (beheer)
Florius
ING
IQWOON
MUNT Hypotheken
Nationale Nederlanden
NIBC Direct
Obvion
Reaal (beheer)
SNS Bank
Venn
Vista
Westland Utrecht (beheer)
Woonfonds
 
Verzekeraars
a.s.r.
BLG Wonen
BNP Paribas Cardif
Brand New Day
Callas
DBV (beheer)
DELA
Delta Lloyd
Erasmus leven
Falcon leven (beheer)
Legal & General
Monuta
Movir
Nationale Nederlanden
Reaal
TAF
Yarden
Zwitserleven (beheer)
 
Kredietverstrekkers en sparen
Credivance
Nationale Nederlanden
KNAB
ABN AMRO
 
Overig
Wieser's advies
Maatwerk woondiensten
Nationale Waarborg
NNEK
SVn (Starterslening)

Welke partijen vergelijken jullie?

Wij vergelijken alle partijen door middel van vergelijkingssoftware van MoneyView. En uiteraard bezitten we zelf zeer veel kennis over alle aanbieders en hun producten. We kunnen niet voor alle partijen bemiddelen. Ons assortiment is nauwkeurig samengesteld zodat wij ook niet voor iedere partij hoeven te kunnen bemiddelen.

Wat is het cookiebeleid van jullie website?

Onze website maakt gebruik van Google diensten waardoor er cookies noodzakelijk zijn voor het juist functioneren van de website. 

Wat zijn cookies?

Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina's van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij gebruiken cookies om diensten als Google Maps juist te kunnen weergeven. Je kunt deze cookies uitzetten via je browser. Via onze website wordt een cookie geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de Google diensten. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op. Deze gegevens kunnen worden verzameld met behulp van een cookie. Een cookie is een klein tekstbestand dat onze webpage-server op je harde schijf plaatst. Je kunt het gebruik van cookies desgewenst toestaan of verhinderen door de instellingen van je browser te veranderen. 

Het gebruik van cookies Hilgersom Financieel Advies & Planning kan informatie over het gebruik van deze internetsite verzamelen en analyseren, met inbegrip van de domeinnaam, het aantal hits, de bezochte pagina's, bezochte vorige en volgende internetsites en de duur van de gebruikerssessie. 

Van welke cookies maken wij gebruik? Wij maken gebruik van Google Maps, Google Analytics en Facebook. Bij gebruik van deze website accepteert je deze voorwaarden.

Wat houdt jullie copyright© in?

© Copyright Hilgersom Financieel Advies & Planning 2008 – 2015. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die je op deze site (en alle onderliggende pagina’s) aantreft bij Hilgersom Financieel Advies & Planning. Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere wijze dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Hilgersom Financieel Advies & Planning of tenzij aan de onderstaande voorwaarden wordt voldaan. Deze informatie mag worden bekeken op een scherm, gedownload worden op een hard-disk of geprint worden, mits dit geschiedt voor persoonlijk, informatief en niet-commercieel gebruik, mits de informatie niet gewijzigd wordt, mits de volgende copyright-tekst in elke kopie aanwezig is: “© Copyright Hilgersom Financieel Advies & Planning”, mits copyright, handelsmerk en andere van toepassing zijnde teksten niet worden verwijderd en mits de informatie niet wordt gebruikt in een ander werk of publicatie in welk medium dan ook. Hilgersom Financieel Advies & Planning voert het beheer over de pagina’s op deze website. Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website mag altijd. De webmaster stelt het op prijs hiervan in kennis te worden gesteld.

Hilgersom Financieel Advies & Planning heeft brochures, rapportages, checklists en vergelijkbare zaken  van andere bedrijven op haar website staan. Wanneer zij zich in hun belangen geschaad voelen, dan verzoeken wij zich bij ons te melden, zodat er een passende oplossing gevonden kan met betrekking tot de geplaatste informatie. Wij gaan er vanuit dat genoemde informatie vrij verspreidbaar is. Het copyright op informatie van derden behoort logischerwijs tot het copyright van deze partij en niet tot dat van Hilgersom Financieel Advies & Planning.

Is het mogelijk om bij jullie advies op afstand te krijgen?

Ja, dit is mogelijk. Wij beschikken over software waarmee het mogelijk is om bij ons op het scherm mee te kijken. Het advies vindt dan telefonisch plaats. Vooraf worden duidelijk afspraken gemaakt over de dienstverlening op afstand en de kosten hiervan. In de toekomst wordt het mogelijk om online een inventarisatie te doorlopen en gegevens te uploaden. De advieskosten kunnen dan lager zijn. 

Advies op afstand

Graag zijn we je van dienst door middel van ons concept “Advies op Afstand”. Wij sturen een link naar het bij ons bekende e-mailadres, ca. 10 minuten voor aanvang van de afgesproken tijd. Wanneer op deze link wordt gedrukt wordt er een stukje software gedownload. Met deze software is het mogelijk om bij ons op het scherm mee te kijken. Wij kijken niet mee op het scherm van onze relaties. Daarnaast werken wij niet met een webcam. Wij bellen op de afgesproken tijd wanneer we zien dat er succesvol verbinding is gemaakt met de adviessessie. 

Voorbereiding

Het is van belang dat de PC aanstaat en dat er een rustige omgeving is zodat het gesprek ongestoord kan plaatsvinden. Er dient uiteraard een werkende internetverbinding te zijn. Zorg ervoor dat je telefoon goed is opgeladen.

Systeemvereisten

De software kan zowel op tablets als op desktops en laptops worden geïnstalleerd. Over het algemeen is het werken via een laptop of desktop het meest stabiel.

Kortingsmodel

Binnen het kortingsmodel van onze dienstverlening vindt het eerste uitgebreide adviesgesprek aan tafel plaats. Een volgend adviesgesprek zal in de regel op basis van “Advies op Afstand” plaatsvinden. De ervaringen zijn zeer positief. Reistijden worden op deze manier bespaard voor onze adviseurs. Daarnaast zijn hierdoor meer afspraken mogelijk. 

Is het mogelijk om buiten kantooruren contact te leggen met jullie?

Ja, je kunt altijd een e-mail sturen naar info@duidelijkehypotheek.nl 

Waar kan ik mijn polisgegevens vinden?

De polis en polisgegevens van schadeverzekeringen die via ons zijn afgesloten zijn terug te vinden via Mijn Polismap®.  Wanneer je een zorgverzekering hebt afgesloten via ons, dan kun je deze hier inzien. In de toekomst hebben wij ook voor bestaande relatie Mijn Klantmap waarin alle digitale documenten die een rol hebben gespeeld bij het advies en de bemiddeling zijn terug te vinden. Dit valt onder het nazorgabonnement.

Waarom communiceren jullie in de “je-vorm”?

Wij willen laagdrempelig zijn. Zonder in te boeten op deskundigheid vinden wij het prettig om samen een relatie aan te gaan, waarbij er sprake is van informeel contact. Bij voorkeur worden wij ook aangesproken in de “je-vorm”. We zijn een relatief jonge organisatie waarin mensen werken die niet oud zijn.

Hoe gaan jullie om met klantgegevens?

Wij zijn aangesloten bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Wij houden ons aan de Gedragscode die op ons van toepassing is.

Hoe kan ik een afspraak maken?

Dit kan door te bellen met kantoor tijdens kantoortijden. Ons telefoonnummer is 0174-220013. Verder kun je ook contact leggen via ons contactformulier. Geef graag altijd aan wat het onderwerp is waarover je geadviseerd wil worden. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact op voor het inplannen van een afspraak.

Binnen welke termijn kan een adviesgesprek plaatsvinden?

Wij proberen altijd te voldoen aan de urgentie van een adviesverzoek. Omdat het wenselijk is dat wij ons goed kunnen voorbereiden om jouw een goed advies te kunnen geven en wij hiervoor informatie vooraf nodig hebben wordt in onderling overleg een afspraak ingepland. Vaak is dit de volgende werkdag al mogelijk, voor zover de agenda dit toelaat. 

Is het mogelijk om aan linkruil te doen met jullie?

Nee, wij werken daar niet aan mee.

Wat als ik de door mij gezochte informatie niet kan vinden?

Neem dan contact met ons op. Als het informatie die mogelijk ook interessant is voor anderen, dan zullen we beoordelen of we deze informatie ook op onze website kunnen plaatsen.

Met welke software werken jullie?

Wij werken voor adviezen en financial planning met het cloudplatform van Figlo. Zij zijn een wereldwijde speler op het gebied van hypotheek- en planningssoftware. Wij kunnen hiermee nu en in de toekomst onze relaties van dienst zijn op nagenoeg alle financiële adviesgebieden. Wij werken met Nextens van Elsevier voor onze werkzaamheden op het gebied van Inkomstenbelasting. Daarnaast werken wij met Elements van Faster Forward voor onze klantadministratie. 

Hoe zit het met jullie beroepsaansprakelijkheidsverzekering?

Wij hebben een uitgebreide beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor financiële activiteiten en deze is uitgebreid met een dekking voor fiscale zaken zoals aangiftes Inkomstenbelasting en onroerend goed activiteiten zoals aankoopbemiddeling.

Wat is de wetgeving op het gebied van hypotheekverstrekking?

Dit is de Tijdelijke Regeling Hypothecair Krediet. Deze is grotendeels voortgekomen uit de Gedragscode Hypothecaire Financieringen. Verder is de Wet Inkomstenbelasting van toepassing.

Wanneer is er mogelijk sprake van een opslag op het basistarief?

Opslagen op basistarief

Wij zijn een financieel dienstverlener en onze diensten zijn inventarisatie, advies, bemiddeling en nazorg. Wij willen op een transparante manier onze kosten in beeld brengen. Ons basistarief is zeer scherp in de markt gezet. Wanneer er bijzonderheden in een adviesdossier zijn kost ons dit meer tijd. Het basistarief is hier mogelijk niet op van toepassing. Afhankelijk van de situatie kan het zijn dat wij een opslag moeten toepassen op ons basistarief. Dit wordt altijd duidelijk van tevoren gemeld en toegelicht. Hieronder zetten we uiteen wat de extra werkzaamheden zijn die wij moeten verrichten en waarom een opslag van toepassing kan zijn.

Niet digitaal aanleveren documenten

Wij bereiden ons altijd voor op een adviesgesprek. Zo kunnen bijzonderheden in een vroegtijdig stadium worden onderkend. Het kost de adviseur meer tijd wanneer de inventarisatie volledig in het adviesgesprek moet plaatsvinden. De extra tijd belasten wij door. Alleen op deze manier kunnen we onze werkwijze voor iedereen toegankelijk houden.

Het op onjuiste wijze aanleveren van digitale documenten

Het verwerken van afbeeldingen in plaats van .pdf-documenten kost ons veel tijd. Hiervoor kunnen wij extra kosten doorbelasten. Hier kun je lezen hoe wij documenten willen ontvangen.

Tekenafspraak buiten kantoor (-tijden)

Wanneer het ondertekenen van de hypotheekofferte buiten kantoor (-tijden) plaatsvindt, dan valt dit niet binnen het basistarief. Het oriëntatiegesprek kan op vrijwel ieder gewenst moment en op iedere locatie plaatsvinden. Wij houden ongeveer 30 kilometer aan als maximale afstand tot ons kantoor. Vervolgafspraken vinden plaats bij ons op kantoor, tijdens kantoortijden. Wanneer dit niet mogelijk is, dan moeten wij extra reizen of een vrije avond opgeven. Hiervoor kunnen wij extra kosten doorbelasten.

Doorstromer

Wanneer iemand al een koopwoning heeft gehad, dan moet er fors meer informatie worden geïnventariseerd. Denk hierbij aan de reeds genoten renteaftrek en het beoordelen van overgangsrecht. Dit maakt het advies complexer en daarom kan het zijn dat hiervoor extra kosten worden doorbelast.

Fiscaal geruisloze voorzetting

Wanneer een bestaand aflossingsplan fiscaal geruisloos voortgezet moet worden voortgezet bij een nieuwe of een andere partij, dan kost dit veel tijd. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

BKR-registratie

Wanneer iemand een negatieve BKR-codering heeft met een codering van A2 dan zal er meer werk zitten in het geaccepteerd krijgen van een aanvraag. Afwijzing is ook mogelijk. Om een aanvraag goed te begeleiden moet hier extra tijd aan worden besteed. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten. Ook is het vaak zo dat we afspreken een vergoeding te willen ontvangen wanneer het niet mogelijk blijkt te zijn om een aanvraag geaccepteerd te krijgen. 

Combinatie met familiebank

Wanneer een financiering wordt afgesloten in combinatie met een lening van familie of derden, dan moet deze overeenkomst ook worden beoordeeld, in samenhang met de door ons te bemiddelen financiering. Denk hierbij aan uitleg over rente, voorwaarden, fiscale aspecten en de informatieverstrekking over de fiscale registratie van lening. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

Ondernemer

Een aanvraag van een ondernemer kent een ander en bewerkelijker proces dan van mensen in loondienst. Er moeten veel meer dossierstukken worden aangeleverd en gecontroleerd. Daarnaast moet er richting de geldverstrekker een uittreksel (samenvatting) van al die jaarstukken worden aangeleverd, waarin bijvoorbeeld de omzet, de winst, het eigen vermogen, de solvabiliteit en de liquiditeit zichtbaar zijn. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

Startend ondernemer

Een aanvraag van een startend ondernemer kost nog meer tijd dan van een ondernemer die al meer dan 3 kalenderjaren hetzelfde bedrijf heeft. Er moet uitgebreid worden geïnventariseerd wat de actuele stand van zaken is en wat de prognose is. Daarnaast moeten deze zaken op papier worden gezet, gecontroleerd en bevestigd door een accountant. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

Restschuld

Een doorstromer die een verwachte restschuld heeft die moet worden opgenomen in de nieuwe financiering of een losse financiering kost meer tijd om te adviseren. De mogelijkheden zijn beperkt en de dossiervorming is veel uitgebreider. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

Garantstelling

Bij een aanvraag waarbij er sprake is van garantstelling / toevoeging van extra hoofdelijk aansprakelijk persoon zal de dossiervorming fors uitgebreid worden. Daarnaast betreffen dit altijd vooroverlegzaken die ons flink wat extra werk opleveren. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

(Echt-) scheiding met uitkoop

Bij de overname van de woning en hypotheek door de achterblijvende partner spelen en zeer veel en complexe regels, waardoor er veel meer tijd in het advies gaat zitten. Daarnaast zijn er ook veel meer stukken om te beoordelen en administratief af te handelen. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

Medische gronden

De aanvraag van een levensverzekering voor iemand met een verhoogde sterftekans, naar het oordeel van de verzekeraar, zal meer tijd kosten. Daarnaast bestaat de kans dat er meerdere aanvragen gedaan moeten worden om tot acceptatie of een acceptabele premie te kunnen komen. Hiervoor kunnen extra kosten doorbelasten. Coulancehalve zien we vaak af van deze opslag, omdat wij vinden dat een medische situatie niet iets is waar je iets aan kan doen. Wij staan schouder aan schouder met onze relaties.

Incourant of bijzonder onderpand

Onder een incourant of bijzonder onderpand kan bijvoorbeeld worden verstaan agrarische bestemming, een Rijksmonument, een Gemeentelijke Kluspand, een woonboot, een appartement binnen een niet-actieve VVE, een vakantiewoning en een pand binnen Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO). Het beoordelen van de situatie kost ons fors meer tijd. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten. Zie verder onze site voor meer bijzondere onderpanden / situaties. 

Verhuurd onderpand

Een aanvraag van een financiering die (deels) verhuurd wordt of gaat worden levert altijd veel vragen op bij acceptatie. Het vormen van een sluitend dossier om de aanvraag geaccepteerd te krijgen kost meer tijd. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

Beleggingspand

Er zijn zeer weinig aanbieders die een financiering verstrekken op een beleggingspand. Het vinden van een aanbieder die het specifieke onderpand wil financieren kost veel tijd. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

Bedrijfspand

Het verzorgen van een financiering van een onderpand met (gedeeltelijke) bedrijfsbestemming kost fors meer tijd. Er zal uitgebreide informatie moeten worden beoordeeld over de bedrijfsmatige bestemming en uitgebreide dossiervorming is nodig. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten. Veelal adviseren wij onze relaties om zelf contact op te nemen met hun huisbank.

Zelfbouw

Het begeleiden van een financiering voor een kavel die zelf bebouwd gaat worden kost veel tijd. Er zijn altijd veel vragen over het bijzondere proces. Daarnaast zal gedurende de bouw er ook werk moeten worden verricht als bemiddelaar naar de geldverstrekker. Er moeten zeer veel aanvullende documenten worden beoordeeld en geadministreerd. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

Overbrugging overwaarde

Er moet worden beoordeeld wat de mogelijkheden zijn om de toekomstige overwaarde te kunnen overbruggen en wat de beste mogelijkheid is. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

Starterslening

De Starterslening is een 2de hypotheek. Hier geldt eenzelfde acceptatieproces als voor de reguliere hypotheek geldt. Wel zijn nagenoeg dezelfde stukken nodig. Wel zal het flink wat extra tijd kosten om deze financiering rond te krijgen en ook kost het meer tijd om de reguliere hypotheek rond te krijgen. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

Anderstalig

Het kost extra tijd om te communiceren in een andere taal dan het Nederlands. Daarnaast moet er veelal meer uitleg worden gegeven over alle processen en de Nederlandse wet- en regelgeving. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten. 

Tijdelijke verblijfsstatus

Een aanvraag voor iemand met een verblijfsstatus, anders dan tijdelijk, kost meer tijd. De geldverstrekker moet overtuigd zijn van de intentie om langdurig in Nederland te verblijven. Begeleiding in het traject van dossiervorming kost ons meer tijd. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

Niet Nederlands belastingplichtig

Wanneer iemand geen Inkomstenbelasting betaalt in Nederland, dan zijn er afwijkende acceptatienormen van toepassing. Er zullen vaak ook buitenlandse documenten moeten worden aangeleverd en beoordeeld. Begeleiding in het traject van dossiervorming kost ons meer tijd. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten

2de woning / recreatiewoning

Wanneer de aan te kopen woning een 2de woning betreft, bedoeld als pied-a-terre, dan zijn er bijzondere acceptatienormen van toepassing. Begeleiding in het traject van dossiervorming kost ons meer tijd. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

Geen intentieverklaring en minder dan 3 jaar arbeidsverleden

Wanneer iemand minder dan 3 jaar arbeidsverleden heeft, dan is het gemiddelde inkomen te laag om de gewenste woning aan te kunnen kopen. Het voorbereiden van een aanvraag om een maatwerkbeoordeling te krijgen kost extra tijd. Daarnaast zijn er meer dossierstukken nodig. Begeleiding in het traject van dossiervorming kost ons meer tijd. Hiervoor kunnen we extra kosten doorbelasten.

HFAP Dienstverleningsdocument Vermogen opbouwen
HFAP Dienstverleningsdocument Hypotheek
HFAP Dienstverleningsdocument Risico
HFAP Tarievenlijst dienstverlening 2015
Veel gestelde vragen
Nog vragen? Neem contact op!

Woning kopen

Eerste woning kopenVolgende woning kopen met overwaardeVolgende woning kopen - met restschuldTweede woning kopenNieuwbouwwoning kopenZelf bouwenBijzondere werksituaties

Hypotheek aanpassen

Hypotheek oversluitenExtra aflossenVerbouwenSamenwonen of trouwenKind op komstEchtscheidingBetalingsproblemen

Verzekeringen

SchadeverzekeringenSchadeverzekeringen - ZakelijkLevensverzekeringenInkomensverzekeringenZorgverzekering

Volg ons op

FacebookFacebook
TwitterTwitter
LinkedinLinkedin

Over ons

Over Hilgersom Onze werkwijze Kosten Missie en Visie Contact FAQ
Hilgersom Financieel Advies & Planning

Plein 1957 - 27 A
2295 PK Kwintsheul
info@duidelijkehypotheek.nl
0174-220013

Algemene voorwaarden - Disclaimer