Veelgestelde vragen

Over onze dienstverlening

  • Ons kantoor is geopend van maandag tot en met vrijdag van 09.00u tot 17.30u

  • Dit is in overleg mogelijk, als de adviseurs beschikbaar zijn

  • Als er spoed is doen we ons uiterste best om je zo snel mogelijk van dienst te zijn. Neem dan contact met ons op om de urgentie te bespreken zodat we hier vanaf weten. Het is dan van belang om in ieder geval onze instructies goed te lezen en er alles aan te doen om te beschikken over alle informatie die we opvragen.

  • Dit kan door ons een e-mail te sturen. Zie onze contactpagina.

    Bestaande relaties kunnen ons ook een bericht sturen vanuit hun digitale klantdossier.

  • Wij rekenen geen kosten voor het oriëntatiegesprek. Wij doen ons uiterste best om je in dit gesprek te overtuigen van onze toegevoegde waarde en onze kennis. Wij gaan uit van onze kwaliteit. We kiezen ervoor om niet direct na dit gesprek een opdracht tot dienstverlening aan te bieden. Wij willen graag dat relaties zonder enige druk te ervaren bij ons terug komen.

    Omdat wij bovengemiddeld veel tijd besteden aan onze gesprekken is het niet mogelijk om dit vrijblijvend te doen. We gaan er altijd vanuit dat na het oriëntatiegesprek we de opdracht krijgen om de toekomstige dienstverlening aan te vangen. En dat we op de hoogte gehouden worden van toekomstige ontwikkelingen. Deze afspraak maken we graag met onze relaties. Omdat deze afspraak ons doel is, is het niet geheel vrijblijvend. Er is echter geen formele verbintenis die financiële consequenties met zich meebrengt als wij de opdracht niet gegund krijgen.

  • Ja. Wij werken met Microsoft Teams. Wij geven advies aan mensen verspreid over heel Nederland en zelfs over de hele wereld.

    De uitnodiging voor het adviesgesprek sturen we tijdig toe. Je ontvangt deze op het bij ons bekende e-mailadres.

    We adviseren altijd om op tijd in te loggen en het beeld en het geluid te testen. Ook adviseren we om in een rustige omgeving plaats te nemen, zodat je je goed kunt concentreren op alle informatie die we bespreken.

  • Wij geven bij voorkeur advies in het Nederlands. Wij kunnen ook in het Engels adviseren. Ook is het mogelijk om rapportages in het Engels te verstrekken.

  • Ja. Wij kunnen alle geldverstrekkers en verzekeraars vergelijken. Geen enkele geldverstrekker of verzekeraar heeft een belang in onze organisatie. Ook hebben wij geen omzet- of productieafspraken met partijen.

  • We verwachten de komende tijd actiever te worden op deze social media:

    Facebook

    Instagram

    Linked’In

    Twitter

  • Ja, wij hebben een leuke referentie-actie. We waarderen het als bestaande relaties ons aanbevelen bij anderen. Deze waardering laten we blijken door een cadeaubon te verstrekken als de aangebrachte referentie besluit ook gebruik te maken van onze dienstverlening.

    Hier kun je meer lezen over onze referentie-actie.

  • Ja. Binnen ons kantoor werken adviseurs die zijn geregistreerd als financieel planner en erkend financieel adviseur.

  • Ons inschrijfnummer bij de AFM is 12045050.

  • Ons inschrijfnummer bij het Kifid is 300.016819

  • Ons KvK-nummer is 69003696

  • Ons IBAN is NL07KNAB0256377278

  • Onze klachtenprocedure kun je hier lezen.

  • Onze dienstverleningsdocumenten kun je hier downloaden

  • We werken met diverse softwarepakketten, zoals Figlo en Moneyview

  • Wij werken graag op informele manier. Communiceren met “u” kan soms worden ervaren als formeel en afstandelijk. Wij worden ook graag aangesproken met je of jij.

  • Ja. Iedere financieel dienstverlener moet verplicht een beroepsaansprakelijkheidsverzekering hebben met een minimaal verplicht dekkingsbedrag. Wij beschikken hier uiteraard ook over. Alle activiteiten die wij verrichten zijn gedekt.

  • Je kunt hier onze uitgebreide tarievenlijst met toelichting vinden. Neem contact met ons op als je hier vragen over hebt.

  • Wij maken je factuur op na afronding van de overeengekomen opdracht. We hanteren een betalingstermijn van 7 dagen.

  • Onze missie en visie lees je op deze pagina.

  • We zijn op verschillende manieren in de media verschenen.

  • Ja. Wij sponsoren RVC Celeritas. We zijn mede-sponsor van RVC Celeritas 3. Daarnaast hebben we ook reclameborden bij het hoofdveld.

    Ook sponsoren we in 2023 het Wateringse Veld Loopfestijn. We sponsoren de 10km-loop.

  • Je kunt hier onze reviews lezen op Google. Hier vind je onze beoordelingen op Advieskeuze.nl.

    We waarderen het om na afronding van een aan ons verstrekte opdracht een beoordeling te mogen ontvangen. Ook als er iets onverhoopt niet helemaal naar wens is verlopen!

  • Intern beloningsbeleid

    De beloning van onze medewerkers bestaat voor het grootste gedeelte uit een vast salaris. De vaste salarissen zijn bij ons bedrijf marktconform.

    Afhankelijk van de functie en de beoordeling kunnen medewerkers een variabele beloning ontvangen die maximaal 20% van hun vaste inkomen uitmaakt. De variabele beloning wordt voor minimaal 50% gebaseerd op kwalitatieve doelstellingen die het klantbelang dienen.

    Wij beoordelen en sturen onze medewerkers regelmatig aan op integer, solide en klantgericht handelen. Deze beoordeling bepaalt de hoogte van het vaste salaris en de hoogte van de variabele beloning.

Aanleveren van documenten

Hieronder geven we informatie over hoe documentatie en informatie op de juiste manier aan ons aan te leveren. Waar we hieronder spreken over documenten geldt hetzelfde voor eventuele overige bestanden die we opvragen. Het is prettig werken als je digitale klantdossier overzichtelijk blijft. Lees daarom graag onderstaande tips.

  • Wij werken graag efficiënt. Alle documenten moeten we beoordelen. En in de bemiddelingsfase aan de geldverstrekker aanbieden. De geldverstrekker vraagt documenten afzonderlijk op. En deze documenten moeten voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen.

    Denk hierbij aan de leesbaarheid / scherpte, het bestandsformaat en vereisten ten aanzien van kleurenscans.

    Omdat we veel documenten moeten verwerken kost het ons erg veel tijd om dossiers te ordenen wanneer stukken niet goed, niet volledig of niet duidelijk genoeg worden aangeleverd.

    Met behulp van onderstaande informatie is het mogelijk om iedere klant in staat te stellen de documenten op de juiste manier aan ons aan te leveren.

  • Naast de wettelijke verplichtingen, willen graag efficiënt werken. Door veel informatie vroegtijdig op te vragen voorkomen we onnodig herstelwerk. Daardoor kunnen we vaak erg zeker zijn over de haalbaarheid van een advies en zijn onze klanten eerder op de hoogte van hun mogelijkheden. We bieden graag zekerheid.

  • Ja. Wij vragen documenten alleen op wanneer deze echt nodig zijn. Wij moeten voldoen aan wettelijke verplichtingen bij onze werkzaamheden. Inventarisatie is daar een onderdeel van.

    Het voordeel van het verkrijgen van alle documenten is dat we hierdoor de kans op het maken van fouten verkleinen.

  • Wanneer wij vanaf het begin alle relevante documenten opvragen zijn wij in staat om als dat nodig blijkt te zijn snel te kunnen schakelen.

    Wij kunnen alleen als we alle informatie hebben zeker zijn van de juistheid en passendheid van een uitspraak of advies. Niets is vervelender dan moeten terugkomen op een eerder gedane uitspraak of gegeven advies op basis van niet eerder aanwezige informatie.

    Wij bieden graag zekerheid en kunnen dat alleen doen wanneer beschikken over alle gevraagde documenten.

  • Om .pdf-documenten te kunnen openen heb je software nodig. Vaak is deze aanwezig op je computer. Als dat niet zo is, dan kun je deze software hier downloaden en installeren.

  • Het makkelijkste is om documenten met een scanner te digitaliseren. Na het scannen kun je het bestand een goede omschrijving geven. Veel scanners bieden de mogelijkheid om een gescand bestand op te slaan als .pdf. Als deze optie er is, kies dan deze optie.

    Als je niet beschikt over een scanner, maar wel over een smartphone, dan kun je je telefoon gebruiken als scanner. Hier zijn verschillende apps voor beschikbaar. De app OfficeLens werkt erg gebruiksvriendelijk. Deze app kun je downloaden in de app-omgeving.

    Ook hier kun je ervoor kiezen om de “foto” op te slaan als .pdf-bestand. Zorg er altijd voor dat alle informatie goed leesbaar is en dat er geen reflectie zichtbaar is of er informatie weg is gevallen bij de “foto”.

    Het geniet de voorkeur om documenten in kleur te scannen. Voor sommige documenten, zoals een identiteitsbewijs of een verblijfsvergunning is dit altijd verplicht.

    Het omzetten van een foto naar een pdf-document is ook mogelijk.

  • Er zijn online diverse websites waarbij je bestanden kunt uploaden om hiervan één document te laten maken. Een voorbeeld hiervan is deze website. Er zijn veel functies mogelijk. Kies voor PDF samenvoegen als je meerdere losse .pdf-bestanden wilt samenvoegen.

  • Er zijn online diverse websites waarbij je bestanden omzetten naar .pdf-documenten. Een voorbeeld hiervan is deze website. Er zijn veel functies mogelijk. Kies voor JPG naar PDF als je bestanden wilt omzetten naar een .pdf-bestand.

  • Er zijn online diverse websites waarbij je bestanden kunt verkleinen. Een voorbeeld hiervan is deze website. Er zijn veel functies mogelijk. Kies voor PDF verkleinen als je je .pdf- bestand wilt verkleinen.

    De maximale grootte van een bestand is 20 MB.

  • Wij ontvangen je documenten graag in je digitale klantdossier.

    In je digitale klantdossier geven wij aan welke documenten je aan ons moet aanleveren. Per document is er 1 uploadmogelijkheid.

    In het klantdossier staat ook een uitgebreide uitleg hoe op de juiste manier documenten en bestanden aan ons aan te leveren.

    Uitzondering hierop zijn de ondernemersstukken. Deze ontvangen wij graag op ons algemene e-mailadres.

  • Mogelijk is het bestand te groot. Of is het bestandformat niet toegestaan. Controleer dit eerst en kijk naar de overige tips op deze pagina hoe dit te veranderen. Neem eventueel contact met ons op om ondersteuning te vragen.

  • Nee. Documenten moeten via je klantdossier aan ons worden aangeboden. Er zijn hierop uitzonderingen mogelijk, in overleg met ons.

    De reden dat wij documenten niet per e-mail willen ontvangen is omdat het vertrouwelijke stukken betreffen. Je klantdossier is een veiligere omgeving. Daarnaast is het risico kleiner dat de stukken in een verkeerd dossier terecht komen.

    Tenslotte is het voor ons dan minder bewerkelijk om alle documenten te verwerken.

  • Niet iedereen is digitaal even goed onderlegd. En niet iedereen beschikt over de middelen om documenten te digitaliseren. Het is altijd mogelijk om de gevraagde documenten bij ons op kantoor af te geven. Een medewerker van ons kantoor zal deze informatie dan voor je digitaliseren en in je klantdossier opnemen.

  • In het telefonische kennismakingsgesprek wordt dit afgesproken. Omdat we tijd moeten reserveren voor de verwerking van de documenten gaan wij er vanuit dat uiterlijk op het afgesproken moment alle gevraagde documenten aanwezig zijn voor de behandelaar.

    Mocht je het niet redden om je documenten tijdig aan te leveren, neem dan telefonisch contact met ons op, dan plannen we nieuw verwacht moment in.

  • Laat het ons dan graag tijdig weten. We beoordelen of wat de impact is van het niet aanwezig zijn van de gevraagde documenten op het adviesgesprek.

  • Neem dan telefonisch contact met ons op. Mogelijk hebben wij een alternatieve manier hoe alsnog aan de informatie te komen.

  • Ja, hieronder een aantal handige tips:

    • Voor ondernemers is het vaak handig om onze checklist aan hun boekhouder aan te bieden met het verzoek om de gevraagde documenten als één set te verzamelen en aan ons te mailen op ons algemene e-mailadres.

    • Lees altijd goed de toelichting bij een gevraagd document als er een toelichting zichtbaar is.

    • Bepaalde documenten moeten altijd in kleur worden aangeleverd.

    • Wanneer er documenten extra aangeleverd moeten worden, gebruik hiervoor dan de optie “document uploaden” in je digitale klantdossier.

    • Laat het ons per e-mail weten wanneer je per ongeluk een document foutief of dubbel hebt geüpload. Wij kunnen dit voor je corrigeren.

    • Scan documenten afzonderlijk. Wanneer je bijvoorbeeld meerdere documenten hebt, scan deze dan niet als 1 bestand. Je moet documenten per document uploaden.

    • Documenten die beveiligd zijn met een wachtwoord kunnen wij niet verwerken. Zorg er zelf voor dat je het bestand opslaat zonder wachtwoord.

    • Documenten mogen niet bewerkbaar zijn. Wanneer je bijvoorbeeld een werkgeversverklaring aanlevert, dan moet je deze eerst opslaan als niet-bewerkbaar bestand.

    • Screenshots die je kunt maken met je telefoon voldoen niet aan de eisen. Dit is niet het juiste bestandsformaat. Daarnaast staat er op het screenshot vaak niet alle informatie die wij nodig hebben. We adviseren om met een reguliere computer in te loggen bij de betreffende partij waar de informatie vandaan moet komen. Check goed de toelichting bij het gevraagde document om te waarborgen dat deze voldoet aan alle gestelde eisen.

    • Ingebonden documenten zijn lastig om te scannen. Vaak is mogelijk om bij de partij die een dergelijk document heeft aangeleverd een digitaal exemplaar op te vragen.

    • Check altijd goed of een document dubbelzijdig is en of er informatie op de achterkant staat.

    • Check altijd of alle pagina’s aanwezig zijn in een document met meerdere pagina’s.

    • Check altijd of er sprake is van doorlopende nummering in een document met meerdere pagina’s.